Voeding
Verzorging
Voedingssupplementen
Speciaal voor
- Spieren & Gewrichten
- Allergieën
- Bloedsomloop
- Darmflora & stoelgang
- Detox en zuiveren
- Energie & Vitaliteit
- Geheugen & Concentratie
- Emotioneel evenwicht
- Huid & Haar & Nagels
- Luchtwegen
- Stofwisseling & Afslanken
- Ogen & Oren
- Omega-vetzuren
- Probiotica
- Slaap & Ontspanning
- Spijsvertering
- Sport & Spieropbouw
- Vitaminen & Mineralen
- Voor de vrouw
- Voor het kind
- Voor de man
- Weerstand & Immuniteit
- Zweedse kruiden
- Ayurveda
999Games
WHITECHAPEL BRIEVEN
€
39,99
Vang Jack the Ripper! Werk als detectiveteam samen om Jack the Ripper, de gevaarlijkste seriemoordenaar aller tijden, te vinden en te arresteren. Achtervolg na elke moord Jack, die op tijd naar zijn schuilplaats probeert terug te keren. Overleggen is vereist, maar de speler die Jack speelt, zit erbij en krijgt zo alle plannen en informatie mee. Razend spannend deductiespel voor de hele familie!
Lange omschrijving;
Superspannend detectivespel voor families en gevorderde spelers.
Het spel speelt zich af in het district Whitechapel in Londen. Jack the Ripper pleegt 5 moorden in 4 nachten en keert na elke misdaad terug naar zijn vaste schuilplaats. Een van de spelers neemt de rol van Jack op zich. De andere spelers vormen een team van politieagenten, die naar hem op zoek zijn. Zij moeten samenwerken en overleggen om Jack uiteindelijk in de val te lokken. Jack verplaatst zich in het geheim, waarbij hij gebruik mag maken van postkoetsen en steegjes binnendoor. Weet Jack ook na de vierde nacht terug te keren naar zijn schuilplaats, dan heeft hij gewonnen. Lukt dat niet, dan wint het detectiveteam.
Elke nacht bestaat uit 2 delen met een aantal fases. In elke fase is óf Jack óf het detectiveteam verantwoordelijk voor de betreffende actie(s). Jack legt de "ongelukkigen" op het speelbord, daarna doet de onderzoeksleider hetzelfde met de patrouilles. Omdat er blanco fiches tussen zitten, zijn beide partijen niet zeker van de exacte locaties. Jack bepaalt daarna wanneer hij zijn moord(en) pleegt. Hoe langer hij wacht, des te meer kunnen de patrouilles oprukken, maar des te meer tijd krijgt Jack ook om te ontsnappen. Na het plegen van de moord schrijft Jack steeds in het geheim op waar hij zich bevindt. Hij kan tijdens zijn ontsnapping met een koets sneller bewegen of met een steeg een sluiproute binnendoor nemen. De detectives mogen ieder om aanwijzingen vragen of een arrestatie plegen. Lukt het ze om Jack te arresteren, dan winnen ze direct. Bereikt Jack zijn schuilplaats, dan start de volgende nacht. Als Jack ook na de vierde nacht veilig naar zijn schuilplaats terugkeert, wint hij het spel. Zoniet, dan winnen de detectives!
Omdat de detectives over alles mogen overleggen, ontstaat er al snel een gezellig, interactief spel. Hoewel Jack natuurlijk niet mee discussieert, kan hij wel alles volgen en daardoor zijn conclusies trekken.
De spelregels beschrijven verschillende varianten om eventuele niveauverschillen te compenseren.
Inhoud:
1 speelbord
14 tegels
43 fiches
12 pionnen
1 scherm
1 notitieblok
De spelregels
Het spel speelt zich af in het district Whitechapel in Londen. Jack the Ripper pleegt 5 moorden in 4 nachten en keert na elke misdaad terug naar zijn vaste schuilplaats. Een van de spelers neemt de rol van Jack op zich. De andere spelers vormen een team van politieagenten, die naar hem op zoek zijn. Zij moeten samenwerken en overleggen om Jack uiteindelijk in de val te lokken. Jack verplaatst zich in het geheim, waarbij hij gebruik mag maken van postkoetsen en steegjes binnendoor. Weet Jack ook na de vierde nacht terug te keren naar zijn schuilplaats, dan heeft hij gewonnen. Lukt dat niet, dan wint het detectiveteam.
Elke nacht bestaat uit 2 delen met een aantal fases. In elke fase is óf Jack óf het detectiveteam verantwoordelijk voor de betreffende actie(s). Jack legt de "ongelukkigen" op het speelbord, daarna doet de onderzoeksleider hetzelfde met de patrouilles. Omdat er blanco fiches tussen zitten, zijn beide partijen niet zeker van de exacte locaties. Jack bepaalt daarna wanneer hij zijn moord(en) pleegt. Hoe langer hij wacht, des te meer kunnen de patrouilles oprukken, maar des te meer tijd krijgt Jack ook om te ontsnappen. Na het plegen van de moord schrijft Jack steeds in het geheim op waar hij zich bevindt. Hij kan tijdens zijn ontsnapping met een koets sneller bewegen of met een steeg een sluiproute binnendoor nemen. De detectives mogen ieder om aanwijzingen vragen of een arrestatie plegen. Lukt het ze om Jack te arresteren, dan winnen ze direct. Bereikt Jack zijn schuilplaats, dan start de volgende nacht. Als Jack ook na de vierde nacht veilig naar zijn schuilplaats terugkeert, wint hij het spel. Zoniet, dan winnen de detectives!
Omdat de detectives over alles mogen overleggen, ontstaat er al snel een gezellig, interactief spel. Hoewel Jack natuurlijk niet mee discussieert, kan hij wel alles volgen en daardoor zijn conclusies trekken.
De spelregels beschrijven verschillende varianten om eventuele niveauverschillen te compenseren.
Inhoud:
1 speelbord
14 tegels
43 fiches
12 pionnen
1 scherm
1 notitieblok
De spelregels
Specificaties